-->

28 Okt 2010

iSteRi aDaLaH AnUgEraH buKaNnya HaK MiLik..



Aku cukup beNgang bila dengar ayat ni…

“Lelaki x Pa perMpuan x Boleh”
“Lelaki x pa buat mende pun, Perempuan x boleh”
“Lelaki x kisah, x pa kaLau diorang hoDoh ke, Gemuk ke, buRuk ker tapi Perempuan x boleh!!” amboii banyak caNtik muka Kau kata camtu..
“Lelaki x payah Masuk dapur, Perempuan je masuk dah”


Amboi!! Sedap muLut, tapi kalau bab2 duit ni plak x pernah plak aku dengar ayat nih “Lelaki x pa, bagi je duit kat perempuan” bab ni x nak mengalah malah nk setaraf or lebih tggi..bab2 lain asyik2 perempuan je kena..


Apa punya turrrr laa..
Aku x kata semua Lelaki bersikap mcam diatas tuh..Cuma sebahagian..biasalah bak kata pepatah :Kerana Nila setitik Rosak susu sebelanga”


Patutnya situasi, mentaliti dan pemikiran setiap insan terutamanya lelaki harus la lebih adil, bertimbang rasa dan mengambil kira factor semasa..harus saling melengkapi..bukannya hanya inginkan kesempurnaan semata-mata utk kepentingan diri sendiri tapi x memandang kekurangan yg ada pada diri mereka juga.


Yang aku x boleh blah adalah dgn sorang pakcik nih..huhu dh le tua..pastu slumber badak dok kutuk bini die mcm2..x tahu malu + x sedar diri…kita yg mendengar cemuhan die kat isteri die tuh berdesing telinga nih..panas je hati..
Die x sedar kew “IsteRi adaLah AnuGeRah bukaNnya HAK miLik”…


Slumber kutuk mcam2..tpi die sendiri pun lagi dasyat..nak kesempurnaan, nak yg tggi melangit…sedangkan bini die tuh elok je aku tgk..punye la sabar..bini die ni mlz nak gaduh2..memanjangkan cite..last2 sabar jer buat x layan..jer..apa yg laki die ckp kt die, kutuk die..die buat ibarat masuk telinga kanan kuar telinga kiri..sabaU jela..dh la tuh die konkong bini die dari berkawan ngan jiran2..suh mengadap die 24 jam jer..bila ada jiran ke or kawan bini die bertandang kt umah terus die menjerit –jerit cakap bini die xde x pun marah balik jiran or kawan bini die sbb dtg ke umh..last2 bini die xde kawan..sebab semuanya meluat ngan perangai laki die..

Tolonglaa..ada gak lelaki jenis cmni…aku yg menaip ni pun dh rasa geramm..Cuma apa yg nasib baik dlm cite nih..laki die bukan kaki pukul la..Cuma mungkin bini die tertekan dri aspek mental dan emosi laa..
Lau perempuan lain aku x tahu laa..bayangkan kalau hari2 dihina, dimaki, dicerca, mengungkit kisah dulu..ko leh tahan ke sume tuh..ish kalau aku mang aku x tahan..lelaki mcm tu patut sedar diri..rrrrrrr..aku ni pun bukan jenis yg terlampau penyabar..bila dh dihina..melampau tuh..lelaki mcm tu patut makan penampor jer..x pun makan kasut huahauahua..


Aku x suka lelaki hipokrit..


Ya ALLAH kau jauhkanLah aku dari goLongan Lelaki yg jenis mcam tuh..aminnn
Aku yakin masih banyak lagi lelaki yg baik di Luar sana..

1 ulasan:

  1. insyaAllah..
    lelaki yg baek tuk wanita yg baek...
    cmtu la gak sbalek nye..
    =)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017