-->

30 Mei 2012

JaWaPaN & Peserta Teka-Teki =)

Assalammualaikum...
baiklah tibalah masanya untuk mengumumkan jawapan kepada teka teki yg saya bagi pada korang untuk dijawab..Ada 8 blogger yg berani sahut cabaran menjawab teka teki berkenaan..terima kasih kerana sudi menjawab yer..mari kita tengok jawapannya...

TeKA-TEki

1- Bila kau nak guna, kau baling. Bila dah tak guna kau tarik?
    JawaPan- SauH
2-Kenapa superman pakai baju ada huruf 'S'?
   JawaPan-Kerana kalau pakai 'M' atau 'XL' nanti longgar.
3-Binatang apa yang sertai olimpik?
   JawaPan- Kijang (lompat kijang)
4- Di mana terdapatnya mentega paling bernilai?
    JawaPan-Butterworth.
5-Seni mempertahankan diri yang paling manis?
   JawaPan-Silat pulut.
6-Banyak-banyak kampung, kampung apa yang paling banyak hantu di Malaysia?
   JawaPan-Kampung Pisang. Banyak zombie.
7- Banyak-banyak kawasan, kawasan paling banyak air?
    JawaPan-Airport

Okey Ini pula Senarai Peserta yg menjawab Teka-Teki diatas....jom terjah blog diorang k..
1- http://kekapasberceloteh.blogspot.com
2- http://joel-leslie.blogspot.com/
3- http://mymatatajam.blogspot.com/
4- http://mamaqhayra.blogspot.com/
5- http://winkwinkwinky.blogspot.com/
6- http://wwwdyamembebel.blogspot.com/
7- http://wardahilmu.blogspot.com/
8- http://cintaitumisteri.blogspot.com/

Jadi setelah diamati..jawapan para peserta kat atas nih..2 blogger telah menjawab dengan betul kesemua teka teki itu..orangnya adalah Nur Dhia (http://wwwdyamembebel.blogspot.com/) dan Akak Dieyna (http://wardahilmu.blogspot.com/) jadi seperti yg diberitahu mmg tiada hadiah pun tapi 2 blog ini iaitu blog Dhia dan blog akak Dieyna akan dipromosikan dalam entry khas yg saya buat untuk mereka hehehe..so stay tune k..tahniah..kepada yg lain terima kasih yer sudi menjawab teka teki ni..yg x jawab pun terima kasih juga sbb meninggalkan komen2 anda di blog ini..jadilah tuh sebab sudi gak komen kan..thank you yer ^_^

19 ulasan:

  1. wahh..tahniah kepada penjawab tepat yea...

    BalasPadam
  2. alolooo..1jer jwpn yg sy btul..ermm..tahniah wat pemenang ek :))

    BalasPadam
  3. tahniah kpd yg jawap dgn betul... :)

    BalasPadam
  4. tahniah buat pemenang~~~ hehe :)

    otak tajam tu~~

    BalasPadam
  5. Tahniah Kepada Yg jawab dengan tepat sekali...

    BalasPadam
  6. yeayyyy... jawapan deqla betul semua...deqla jwb sendri2 je dlm hati..hihihi.. :p

    BalasPadam
  7. ain baru nak jawap soalan akk .
    dah akk bagi jawapn .hehehehehe .:P

    BalasPadam
  8. wah tahniah...kpd pemenang hehehe

    BalasPadam
  9. bijaknya mereka..hihi..klu ayu pn tak tau gk ni..hehe

    BalasPadam
  10. wah2 terlepas nak join hehehe tahniah pd semua pemenang

    BalasPadam
  11. haha..kalau superman pakai M atau XL susah la nak tebang yek? kiki

    tahniah kepada mereka yang berjaya..kiki

    BalasPadam
  12. hahaha.. jawapan xleh blah.

    apepun tahniah kpd pemenang. pandai korang loyar buruk ye. :)

    BalasPadam
  13. wahhh tahniah korang..nurul sah2 mmg kureng bab menekanie..hahaha..mau 100ari tunggu nak menjawapnya

    BalasPadam
  14. tahniah pada yg menang.. mmg brilliant la otak hangpa ni... M byk yg missed la...

    BalasPadam
  15. tahniah kepada kak dieyna..:D
    dya memang tak reti teka kalau bg teka teki..hhihihi

    BalasPadam
  16. tahniah buat mereka!!

    BalasPadam
  17. alamak.. malu nak ngaku menang sebab jawapan tu jumpa dalam buku google.. huhu

    BalasPadam
  18. bijaknya pemenang2 ni.tahniah yea;)

    BalasPadam
  19. tahniahhhh. tak dan nak meneka. soalan susah bebenor. ;)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017