-->

18 Okt 2010

BaJEt 2011-aDa kaitaN ngan Ko ker??

Well sana sini dok hingaq ngan bajet 2011..dlm surat khabar x pyh cite laa..mang yg tu yg jadi tajuk utama muka depan setiap newspaper..well berbagai reaksi diterima..dan rata2nya banyak komen positif..apa faedahnya aku nak ulas ttg bajet 2011 nih..matematik kat sekolah pun susah nak scor A ni plak nak ulas ttg bajet 2011 yg byk angka dan berbilion-billin ringgit tuh..hahaha..jauh nasi dri pinggan la jwbnyer..huahauha..


However, Bajet ni xde kaitan dgn aku secara langsung kot..yela aku ni bukan kerja Kerajaan..huhu nak tgk duit pun susah aku nih..jadi rasanya bajet 2011 ni x de memberi kesan secara langsung pada aku pun..tp secara tidak langsung mungkin ada la kot..


Well aku ada la take note ttg serba sedikit intipati bajet 2011 yg aku tgk dlm paper tuh dlm buku hikmat aku..well saje je catit kat situ senang sikit nak baca kalau ade apa2 interview aku dh ada info nk baca t..hhahaha..well apa pun aku tertarik dgn cuti bersalin selama 90 hari tuh..jgn pikir bukan2 laa..aku kahwin pun x lgi..apa kes seronk dgr cuti bersalin lak ni..haha..actually aku sbg ex-pelajar subjek Gender in UM berasa happy sebab atas hasil usaha pensyarah gender serta aktivis wanita yg lain yg sudah lama mengusulkan cadangan agar cuti bersalin dipanjangkan lagi menjadi 90 hari diberi perhatian serta diluluskan oleh kerajaan..so x sia-sia usaha diorang semua tuh..bagus2x good jobs..selain itu pengecualian cukai jualan keatas semua jenis telefon bimbit bermakna harga akan jadi makin murah lah ye..haha..wah teringin nak beli hp baru yg cun lg canggih hehe..walaupon duit non ada..


Sape2 yg kerja kerajaan tu untunglaa..makin byk masyuk masuk dlm poket..rata2 kawan aku yg kerja ngan kerajaan semua dh ada keta sorang sebijik beb..fuh mantap..bergaya sakan,ranggi beb..maklumlah duit byk masuk, tmbh2 bgi yg msih bujang hahaha…well dh byk msuk tuh mai la belanja aku..huhuhu..


Aku pun nak kerja kerajaan gak r (lau nk cepat dpt kena ada org dalam ek huhuhu..) sape lah aku..aku x kenal sape pun..semuanya bergntung pda usaha dan rezeki jer la..
ala x dpt bonus tahun 2011 xpe la..bagi la peluang kat golongan berpendapatan rendah,pesara kerajaan sume lak kali ni..

3 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017