-->

24 Feb 2016

Episod Akhir Drama Memori Cinta Suraya

Assalammualaikum..
Habis sudah drama Memori Cinta Suraya ni, panjang juga drama ni sebab ditayangkan dari tahun 2015 lagi dan 23 Feb baru laa Episod Akhir drama Memori Cinta Suraya disiarkan. Para pelakon drama ni juga shooting cite ni hampir setahun juga sebab cite ni kalau tak silap aku ada 148 episod. Di episod akhir cite ni, watak jahat si Irina tu dikepung polis dan die menggunakan mummynyer sebagai tebusan sebelum Rayyan datang dan bercakap sekejap dengan Irina n lepas tu Irina pun ditembak polis dan mati disitu, Manakala Naufal dan Mikael dah dipenjarakan. Makcik Suraya iaitu Samsiah jadi giler dan berada di hospital mental manakala Suraya pula gembira sebab dah jumpa dengan anaknya Razif. Mak Irina pula cuba nak bunuh diri dengan menelan pil namun tindakannya berjaya dihalang oleh Salleh yang merupakan bossnya di tempat kerja sebelum ni, then Salleh tu ajak mak irina untuk hidup susah dan senang dengannya
Vanida pula bahagia dengan Shuie dan telah pun berbaik baik dengan Haikal dan kelihatan Haikal juga bakal ada girlfren baru nanti hehehe. Adik Darwis iaitu Ika pula akan kembali ke Singapura dan mulakan hidup barunya disana bersama Razali. Cici pula akan kahwin dengan kekasihnya iaitu Ahmad dan ending Memori Cinta Suraya mestilah happy ending bila diakhiri dengan perkahwinan semula antara Suraya dan Megat Rayyan. Dari komen2 yang aku baca, ramai yang suka tonton drama ni dan ramai juga yang tak suka drama ni sebab jalan ceritanya tak logiklah, jahat sangatlah dan macam2 lagi. Bagi aku jalan cerita drama ni memang agak dramatik sikit berlainan dari dari tipikal drama Melayu yang biasa sebab drama ni adaptasi dari Telenovela Mexico kan so jalan ceritanya memang macam tulah, watak jahat pun memang jahat betul lah, takde jahat main2, pastu dari waras senang2 jer jadi giler semua, kira memang dramatik habis hahaha.

Lepas ni drama Uda dan Dara lakonan Zul Ariffin dan Siti Saleha akan mengambil tempat bagi menggantikan drama Memori Cinta Suraya ni.

4 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017