27 Feb 2016

Sinopsis Filem Munafik

Assalammualaikum..
Filem Munafik telah pun ditayangkan di pawagam bermula 25 Februari 2016 yang lalu. Filem Munafik ini diarahkan oleh Syamsul Yusof dan diterbitkan oleh Skop Production serta merupakan sebuah filem seram. Antara pelakon yang membintangi filem Munafik ini terdiri daripada Syamsul Yusof, Nabila Huda, Sabrina Ali, Pekin Ibrahim, Fizz Fairuz, Dato Rahim Razali, A.Galak dan ramai lagi. Kalau tak silap aku, ini merupakan filem seram kedua arahan Syamsul Yusof selepas kejayaan filem Khurafat. Dengarnya filem Munafik ni lebih seram dan lebih best lagi berbanding filem seram yang terdahulu, tengok dari poster cite ni pun dah seriau gitu hehehe. Apapun jom layannn Sinopsis cite ni kat bawah k.

Sinopsis Filem Munafik
Adam (Syamsul Yusof) dikenali sebagai seorang ustaz yang dikurniakan ‘kelebihan’ kerana setiap pesakit yang mengalami ‘gangguan’ sering berjaya diubatinya mengikut cara perubatan Islam. Sikap merendah diri terhadap kelebihan yang ada pada dirinya itu amat disenangi oleh semua yang mengenali, terutamanya penduduk kampung di kawasan yang dia diami. Kebahagiaan yang dikecapi Adam bersama isteri dan anaknya tidak bertahan lama selepas dia dan isterinya terlibat dalam kemalangan jalan raya yang ngeri. Isterinya meninggal dunia di tempat tragedi. Kematian isterinya, Zulaikha itu telah membunuh semua rasa dan mematahkan semangatnya untuk meneruskan tanggungjawab sebagai pengamal perubatan Islam yang sering mengubati orang-orang kampung.

Adam seakan-akan tidak boleh menerima Qada & Qadar Tuhan. Keimanannya mula rapuh, tergugat dan tidak sekuat dahulu. Adam mula murung, mengasingkan diri dari jemaah masjid dan lebih senang beribadat di rumah, ditemani anaknya Amir. Dalam masa yang sama, Maria (Nabila Huda), salah seorang penduduk di kampung Adam mengalami gangguan jin/syaitan yang teruk sehingga ke tahap dia didiagnos oleh pakar perubatan moden dengan penyakit mental-kronik depresi (tekanan perasaan yang serius). Kemewahan hidup keluarganya tidak membawa makna apa-apa bila gangguan yang dialaminya semakin lama semakin menggila kerana hanya bergantung pada ubat penenang yang kesannya hanya sementara. Ayahnya pula terlantar sakit dan dijaga oleh ibu tirinya, Zati. Zati meminta bantuan daripada Imam kampung untuk memujuk Adam mengubati Maria selepas kejadian Maria dirasuk teruk dan rumah mereka semakin banyak gangguan, penampakan jin/syaitan. 

Sementara itu, Adam semakin tertekan kerana anaknya juga bersedih merindui arwah ibunya. Walau dalam keadaan tertekan, Adam terpaksa akur dan bersetuju untuk mengubati Maria selepas dipujuk dengan bersungguh-sungguh oleh Imam kampungnya. Bapa Adam, Rahim pula secara tiba-tiba datang melawat Adam dan cucunya. Dia juga menasihatkan Adam untuk membantu Maria. Gelagat Rahim yang agak pelik dicurigai Adam dan anaknya. Dari saat pertama Adam bertemu Maria, misteri sebenar bermula dan persoalan demi persoalan timbul dalam pemikiran mereka. Ada kesinambungan cerita yang cuba diungkai tetapi masih tak jumpa. Episod demi episod gangguan telah menyentak kesedaran Adam. Dia zahirkan satu persatu petanda. Apa yang sebenarnya melanda dalam kehidupan mereka berdua? Segala jawapan yang bakal terungkai semestinya mengubah seluruh kehidupan dan kekuatan iman Adam buat selama-lamanya.



Jom Baca ni jugak --> Sikap Sebenar Chacha Maembong!...


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

4 ulasan:

Yana Libra berkata...

mcm citer misteri seram je..

luqman zakaria berkata...

kalau baca sinopsis dia macam ok la.hopefully bciter dia pon best jgk..

Mohd Noor Shawal berkata...

kene tengok ni.. hehehe


singgah sini.. ^^

jemput join GA Shawal.. :)

http://akubukaninnocent.blogspot.my/2016/02/daebakfebruary.html

Anis Khalilah berkata...

Ahad nih nak p tengok. Hihi

Related Posts with Thumbnails