-->

27 Jul 2016

Sinopsis Drama Surah Buat Maisarah

Sinopsis Drama Surah Buat Maisarah Slot Zehra TV3

Assalammualaikum..
Drama Surah Buat Maisarah telah mula disiarkan di Slot Zehra Tv3 setiap Rabu hingga Jumaat bermula 20 Julai yang lalu, menggantikan drama Ketupat Palas Mr Handsome yang telah tamat episodnya. Drama ini terlebih dahulu disiarkan di portal Tonton dan kemudian barulah disiarkan di Tv. Drama 15 episod ini dilakonkan oleh Syatilla Melvin, Shukri Yahaya, Bella Dally, Shah Iskandar, Azri Iskandar, Beego, Zarina Zainuddin, Abby Nadzri, Yusri Salleh, Ku Faridah dan ramai lagi. Nampak macam menarik gak drama ni, apapun jom layannn sinopsis cite ni kat bawah k..
Sinopsis Drama Surah Buat Masisarah

Mengisahkan mengenai seorang gadis melayu, Maisarah atau Sara (Syatila Melvin) yang mengagungkan budaya barat hanya kerana pernah menetap di Amerika untuk beberapa tahun. Bagaikan buku bertemu ruas, apabila dia terpaksa bekerja dengan pemuda Melayu yang sering menggunakan petikan ayat-ayat Al-Quran dalam menegur dan menyedarkannya.


Sekembalinya ke Malaysia, Sara terkejut melihat Zalikha telah bertudung. Bagi Sara, hanya gadis kampung saja yang bertudung. Lalu Sara persendakan Zalikha. Meskipun sakit hati, Zalika hanya bersabar. Merasakan dirinya hebat dan lebih moden, kelakuan dan percakapan Sara sering sahaja menjengkelkan orang disekelilingnya. Perangai kasar dan sombong Sara turut menjengkelkan pekerja di Indah Cipta, lebih-lebih lagi Nazim (Shukri Yahaya) seorang arkitek muda di syarikat itu. Nazim tidak senang melihat kelakuan Sara dan mula menghantar surah-surah Al-Quran sebagai teguran kepada Sara.



Akan tetapi, teguran Nazim hanya menambah bara dan membuatkan Sara merasa lebih tercabar sehingga memecat Nazim dan terus berhubungan dengan Fikri. Bagaimanakah nasib Nazim dan berjayakah dia mengubah Sara?


Lagu Tema / OST Surah Buat Masisarah
---> Hanya Namamu nyanyian Caliph Buskers

5 ulasan:

  1. Best gak tengok cerita nie.. ari2 sara dan zalikha tu gaduh.. ahaha

    BalasPadam
  2. Cerita ni pernah disiarkan ke pada tahun 2015?

    BalasPadam
  3. Knp syatila xbtudung dlm ceta ni?

    BalasPadam
  4. @Fiesha Ibrahim cite ni dah lama shooting laa tapi baru sekarang tayang kat tv..

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017