-->

17 Ogo 2016

Pingat Gangsa Dari Sukan Berbasikal & Beregu Ke Final Badminton Olimpik Rio


Pingat Gangsa Dari Azizul Hasni Awang & Beregu Lelaki Badminton Ke Final Olimpik Rio 2016

Assalammualaikum..
Meriah betul malam dan awal pagi tadi dengan kejayaan atlet2 negara yang berjaya menyumbangkan pingat serta melangkah ke Final Olympic Rio 2016 dalam acara masing2. Aku sebagai rakyat Malaysia juga tumpang berbangga dengan kejayaan Azizul Hasni Awang yang berjaya mendapatkan pingat Gangsa untuk sukan Berbasikal (Keirin) awal pagi tadi. Sengit betul lah sampai 2 kali perlumbaan diorang dibatalkan sebab ada yang memecut terlebih awal. Perlumbaan kali ketiga barulah okey, aku rasa Azizul ni mampu dapat pingat Perak cuma sayangnya die macam terhimpit sikit dengan perlumba lain yang masing2 nya nak ke depan, tapi nasiblah die dapat gak memecut di saat-saat akhir dan meraih Gangsa. Tambahan lagi die satu - satunya wakil Asia yang bertanding dalam acara tersebut. Tahniah buat Azizul Hasni Awang.
Masuk plak ke acara Badminton Beregu Lelaki iaitu Goh V Shem dan Tan Wee Kiong yang berjaya melangkah ke Final Badminton selepas menewaskan beregu dari China tu. Di final nanti, mereka akan bertemu semula dengan beregu China yang pernah diorang tewaskan di peringkat kumpulan. Aku harap diorang mampu mengalahkan beregu China tu sekali lagi dan sekaligus membawa pulang pingat Emas yang dinanti-nantikan. Good Luck to Goh V Shem & Tan Wee Kiong, Malaysia Boleh!. Malam nanti pukul 7.30 malam Dato Lee Chong Wei juga akan turun untuk Suku Akhir Perseorangan Lelaki dan Final Badminton Beregu Campuran pula akan berlangsung pada 11.30 malam waktu Msia.
Final Badminton untuk Acara Beregu Campuran akan menyaksikan wakil negara iaitu Chan Peng Soon dan Goh Liu Ying akan bertemu dengan Beregu Campuran Indonesia. Mengikut rekod pertemuan diorang, pasangan negara pernah menewaskan pasangan Indonesia ni sekali jer dan tewas sebanyak 9 kali kalau aku tak silap lah. Jadi kalau di atas kertas memang nampak macam pasangan beregu Indonesia ni kira macam juara pilihanlah, namun dalam sukan Badminton ni apa apa pun boleh jadi kan, tambah2 ni peringkat Olimpik pastinya semua pemain akan bagi yang terbaik. Aku harapkan Chan Peng Soon dan Goh Liu Ying akan buat kejutan dan menang Emas nanti. Moga2 ada rezeki nanti. Diharapkan juga Pandalela Rinong mampu menyumbang pingat lagi untuk acara Terjun :) Good Luck untuk semua Atlet Malaysia. #TeamMalaysia 

1 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017