-->

12 Dis 2016

Love In The Moonlight – Korean Drama Review

Review Drama Korea - Love In The Moonlight

Assalammualaikum..
Hari ni giliran Drama Korea Love In The Moonlight / Moonlight Drawn By Clouds untuk direviewkan. Drama ini mempunyai 18 episod dan disiarkan bermula 22 Ogos yang lalu hingga 18 Oktober 2016. Apsal diorang tak cukupkan jer jadi 20 episod drama ni kan, sebab drama ni memang cukup popular, tambahan lagi ramai yang tengah demam dan gilakan hero drama ni iaitu Park Bo Gum. Drama Love In The Moonlight ini berlatarkan zaman diraja dulu2 dan dilakonkan oleh Park Bo Gum, Kim You Jung, Jin Young, Chae Soo Bin, Kwak Dong Yeon, Cheon Ho Jin, Han Soo Yeon, Park Chul Min, Jung Hye Seong serta ramai lagi. Pengarah drama ini pernah mengarahkan drama2 popular seperti Adolescence Medley, Discovery Of Love, Big dll. Drama ini disiarkan menggantikan drama Beautiful Mind lakonan Jang Hyuk dan Park So Dam yang telah tamat episodnya dan kemudiannya akan digantikan dengan drama Sweet Stranger and Me. Pendek kata drama ini berkisarkan tentang Anak Raja yang jatuh cinta dengan anak pemberontak gitu.
Episod awal drama ini sangat menarik bila kita dapat lihat gelagat dan cara pertemuan Hong Ra On dan putera mahkota Lee Young yang sangat unik dan kelakar. Tak leh blah bila dua2 pun menyembunyikan identiti diri masing2 yang mana Hong Ra On menyamar menjadi lelaki manakala Putera Mahkota / putera raja pula menyamar sebagai pegawai di istana. Keadaan makin jadi lawak bila Hong Ra On dipaksa menjadi Sida (Eunuch) dan dikehendaki untuk berkhidmat pada anak raja di istana. Tak leh blah bila Hong Ra On boleh lepas dalam ujian dan pemeriksaan untuk menjadi sida secara ajaibnya hahaha. Macam biasa drama ni pastilah meyelitkan kisah cinta yang sweet dan juga cinta tiga segi antara Hong Ra On, putera mahkota dan Kim Yoon Sung yang merupakan cucu kepada menteri utama di istana. Hal ini dirumitkan dengan kehadiran gadis cantik dan bijak iaitu Jo Ha Yeon yang akan dijodohkan dengan Putera Mahkota Lee Young tu.   
Antara scene yang aku suka mestilah scene2 yang kelakar dalam drama ni kan, selain tu aku suka scene masa Putera Mahkota sengaja ingin membuli Hong Ra On tu sebelum akhirnya mereka menjadi kawan baik. Scene masa Putera Lee Young tu mendedahkan identitinya sebagai anak raja pada Hong Ra On tu sangat cute okey hehe. Part masa Putera Lee Young tu jatuh cinta pada Hong Ra On tanpa tahu yang Hong Ra On tu perempuan pun lawak gak hahaha. Apapun agak kesian gak la dengan Kim Yoon Sung tu sebab cintanya pada Hong Ra On hanya bertepuk sebelah tangan. Walaupun begitu, die tetap akan melindungi Hong Ra On dari sebarang bahaya. Tak leh blah tengok gelagat menteri2 jahat dalam drama ni haha memang nampak jahat betul lak tu. Kadang2 stress gak dengan karakter Hong Ra On ni yang mudah menangis n nampak lembik jer. Aku suka gak la drama ni terutamanya masa episod2 awal, tapi bila masuk pertengahan cerita nampak macam boring plak hahaha sampai aku ada skip beberapa episod. Walaubagaimanapun drama ni memang menjadi kegilaan pada penggemar drama Korea kecuali aku hehehe.
Rating drama ini sememangnya sangat tinggi walaupun drama ni bersaing hebat dengan drama Moon Lovers : Scarlet Heart Ryeo yang dibintangi ramai pelakon terkenal. Walaupun aku suka dengan Park Bo Gum yang cute tu, tapi aku lebih suka lakonannya dalam drama dia yang terdahulu seperti I Remember You / Hello Monster dan Reply 1988 berbanding drama ni. Mungkin sebab drama ni lebih memfokuskan kisah cinta dan juga sedikit konflik politik dan percintaan dan tak banyak unsur2 suspen yang boleh buat aku tertunggu – tunggu episode seterusnya. Tapi drama ni masih menghiburkan, oleh itu, aku akan bagi 7 Bintang dari 10 Bintang untuk Drama Love In The Moonlight ni.

4 ulasan:

  1. Reen suka tengok cerita korea yang ada unsur lawak. Baru enjoy layan cerita korea :p

    BalasPadam
  2. Macam tergoda je nak tengok series ni :D

    http://www.fatindays.com

    BalasPadam
  3. Park Bo Gum! Sumpah dia comel! Siqah tak follow sangat drama ni, tengok beberapa episod je. Pastu tengok BTS. Comelnya la hai dia. Masa dia datang Malaysia minggu lepas, ramai gila kan pergi jumpa dia. Ternyata sangat popular 😍

    BalasPadam
  4. Same with me. I prefer scarlet heart rather than this drama. A cliche story for me. 😂. But well. Pbg is definitely the main reason why I watch it anyway. Hahaha. Thanks for the review. 😊🙆💕

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017