-->

16 Jul 2017

Sinopsis Drama Gaduh - Gaduh Sayang (TV1)

Sinopsis, Drama Melayu, Drama Bersiri, Drama Adaptasi Novel, Novel Gaduh - Gaduh Sayang, Novelis Immaz Huda, Kisah Kahwin Paksa, RTM, Slot Widuri, TV1, Pelakon, Shukri Yahaya, Nur Risteena, Riz Amin, Zarynn Min, Shima Anuar, Moer Mohd, Kenji Sawahi, Fazlina Ahmad Daud,
Sinopsis Drama Gaduh - Gaduh Sayang Slot Widuri TV1 (Drama Adaptasi Novel)

Assalammualaikum..
Drama Gaduh - Gaduh Sayang Lakonan Shukri Yahaya dan Nur Risteena sudah mula bersiaran di Slot Widuri, TV1 setiap Sabtu dan Ahad jam 7 malam. Drama 26 episod ini dilakonkan oleh Shukri Yahaya, Nur Risteena, Riz Amin, Zarynn Min, Shima Anuar, Moer Mohd, Kenji Sawahi, Fazlina Ahmad Daud dan ramai lagi. Drama ini juga merupakan adaptasi dari Novel Gaduh - Gaduh Sayang karya Novelis Immaz Huda. Selain itu, drama Gaduh - Gaduh Sayang ini diarahkan oleh Feroz Kader dan diterbitkan oleh Medyavizyon Sdn Bhd. Agak menarik juga jalan cerita drama ini, selain itu dah lama tak nampak Nur Risteena ni berlakon, jadi kalau korang terlepas nak tengok drama ini, korang boleh menonton drama ini secara online di laman web RTM iaitu di myklik.rtm.gov.my. Apa pun jom tengok sinopsis lengkap drama ini dibawah ye. Selamat Membaca..

Sinopsis Drama Gaduh - Gaduh Sayang Slot Widuri TV1

Mengisahkan Lady Lee Syazana yang baru pulang ke Malaysia setelah tamat pembelajaran perubatan di Jakarta, dan kepulangannya tidak diketahui kedua ibu bapanya. Yang tahu hanya setiausaha bapanya, Mira. Syazana mahu berehat seketika sebelum memberitahu orang yang dia sebenarnya sudah pulang. Apabila Mira melihat Syazana, dia sedikit terkejut, kerana kali terakhir dia berjumpa dengan Syazana dulu, Syazana adalah seorang yang gemuk dan tidak menarik.
Rafiqi Rayyan pula didesak dengan masalah kewangan syarikat bapanya. Dato Sabri dan Datin Sofea merasa kalaulah Rafiqi boleh berkahwin dengan anak orang yang sama kaya, mungkin keluarga isteri Rafiqi boleh bantu melabur dalam syarikat dia. Akhirnya, Dato Sabri dan Datin Sofea memujuk Rafiqi untuk berkahwin dengan anak kenalan mereka, Dato Lee dan Datin Helena. Sementara itu, pertemuan beberapa kali antara Rafiqi dan Syazana selalu dalam keadaan bermasalah dan sering menimbulkan perkelahian mereka berdua. Setiap kali berjumpa, ada saja yang tak kena sama ada dengan sengaja atau tak sengaja.

Sinopsis, Drama Melayu, Drama Bersiri, Drama Adaptasi Novel, Novel Gaduh - Gaduh Sayang, Novelis Immaz Huda, Kisah Kahwin Paksa, RTM, Slot Widuri, TV1, Pelakon, Shukri Yahaya, Nur Risteena, Riz Amin, Zarynn Min, Shima Anuar, Moer Mohd, Kenji Sawahi, Fazlina Ahmad Daud,

Syazana bengang apabila dia dapat tahu yang dia akan dikahwinkan oleh bapanya. Dia mula membuat satu rancangan agar idea untuk kahwin itu gagal. Dia pulang ke rumah memakai sut gemuk, membuatkan ibunya Datin Helena dan bapanya Dato Lee terkejut dan risau sekiranya keluarga Dato Sabri tidak bersetuju. Tetapi lebih memeranjatkan mereka adalah apabila Rafiqi yang dikatakan ‘kacak’ itu, tiba dengan perut boroi dan gigi yang jongang.

Rupanya Rafiqi juga mempunyai rancangan menukar identiti asal dengan alasan untuk mengenali sama ada bakal isterinya nanti benar-benar ikhlas atau berkahwin kerana rupa dan harta. Bermulalah episod perkenalan Rafiqi ‘jongang’ dan Syazana ‘gemuk’. Pelbagai insiden mencuit hati berlaku sepanjang perkenalan dalam samaran mereka ini. Akhirnya, rahsia mereka terbongkar dan wajah sebenar masing-masing dapat dilihat. Rafiqi dan Syazana tidak menyangka mereka telah saling mengenali tapi dalam beberapa insiden perkelahian sebelum ini. Rancangan untuk cuba mensabotaj perkahwinan sendiri gagal. Mereka akhirnya dikahwinkan juga.



Perkahwinan Syazana dan Rafiqi bermula dengan rasa kurang senang apabila bekas teman lelaki Syazana (Aiman) dan bekas teman wanita Rafiqi (Qistina muncul semula). Lebih mengharukan adalah apabila Rafiqi dapat tahu yang Qistina juga merupakan teman baik Syazana sewaktu di sekolah dahulu. Aiman cuba untuk untuk memujuk Syazana supaya memaafkan dia sebab memutuskan pertunangan dulu. Dan Qistina juga masih lagi menaruh harapan pada Rafiqi, dan dia tahu yang Rafiqi masih belum boleh melupakan dia memandangkan Qistina adalah cinta dia dari zaman persekolahan dulu. Terdahulu, ibu Rafiqi telah memisahkan Qistina dengan Rafiqi menyebabkan Qistina melarikan diri ke luar negara. Ini menjadi rahsia yang disimpan oleh Qistina untuk memberitahu Rafiqi apabila sampai masanya nanti dengan niat untuk merebut kembali Rafiqi daripada kawan baiknya Syazana. Situasi hubungan dengan bekas kekasih masing-masing menimbulkan rasa tidak senang dan pertelingkahan dalam rumahtangga yang baru dibina oleh Syazana dan Rafiqi.
Sinopsis, Drama Melayu, Drama Bersiri, Drama Adaptasi Novel, Novel Gaduh - Gaduh Sayang, Novelis Immaz Huda, Kisah Kahwin Paksa, RTM, Slot Widuri, TV1, Pelakon, Shukri Yahaya, Nur Risteena, Riz Amin, Zarynn Min, Shima Anuar, Moer Mohd, Kenji Sawahi, Fazlina Ahmad Daud,
Qistina berpakat dengan Danny, setiausaha Rafiqi, yang dalam diam juga menaruh minat pada Syazana. Bagi Danny, sekiranya dia berkahwin dengan Syazana, hidup dia akan lebih terjamin dan dengan mudah dia akan dapat mentadbir syarikatnya sendiri. Qistina dan Danny membuat rancangan bagaimana untuk memisahkan Syazana dan Rafiqi. Pelbagai cara dan helah dilakukan Qistina dan Danny untuk membuatkan mereka berpisah hingga akhirnya usaha itu menjadi kenyataan bila Syazana dan Rafiqi benar-benar bercerai atas desakan orang di sekeliling. Namun rahsia jodoh sememangnya milik Allah. Walaupun berlaku banyak perkara dan fitnah tetapi mereka tetap bersatu bila kebenaran terbongkar. Syazana tidak teragak-agak lagi lalu memberi amaran dan menampar Qistina kerana cuba merosakkan hubungannya dengan Rafiqi. Apakah yang kembali menyatukan Rafiqi dan Syazana sebagai suami isteri?


Miss Banu Signature, Blogger, Blog, Miss Banu, Tandatangan, Blog Miss Banu Story,

3 ulasan:

  1. belum dapat tengok lagi cerita ni..

    BalasPadam
  2. Menarik juga cerita ini. Part tukar diri jadi gemuk dan jonggang tu mmg punchline cite ini. hihi.

    BalasPadam
  3. Boleh tak up kan cerita ni...cerita yg menarik...tp dm web xbanyak

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017