-->

7 Jul 2012

SaNTaU!!


Assalammualaikum..
okey hari tuh dalam berblogwalking...jumpa pasal benda nih..saja la nak share kat sini gak..moga2 kita dilindungi dari perkara2 yg x baik..walaupun sekarang zaman moden..kita memang x dpt menafikan tentang wujudnya perasaan x puas hati orang lain pada kita lalu menyebabkan mereka membalas dendam secara halus kepada kita..mungkin juga bila kita ke tempat2 yg baru dan ada org x suka dgn kehadiran kita,mungkin juga ada org sengaja nak test2 ilmu yg ada lalu kita yg menjadi mangsa..apa yg aku maksudkan adalah mengenai Santau..Santau atau juga dikenali sebagai tuju-tuju, merujuk kepada sejenis ilmu hitam yang digunakan untuk meracun musuh. Secara umum, santau dilakukan dengan 2 cara iaitu cara fizikal dan cara santau angin.Santau secara fizikal biasanya meracun seseorang melalui makanan atau minuman. Makanan seseorang itu ditaruh miang buluh, kaca, serbuk Ipoh, bisa besi, dan lain-lain. Bahan-bahan tersebut akan memasuki perut seseorang dan akan melukakan bahagian dalam perut.

 Musuh yang termakan racun santau ini akan muntah darah, pitam, pengsan dan meninggal dunia. Terdapat juga jenis santau yang hanya perlu diletakkan pada baju atau kasut mangsa. Bagi santau jenis ini, serbuk kaca atau buluh akan menyebabkan rasa miang yang menyebabkan mangsa menggaru. Perbuatan ini akan melukakan kulit mangsa dan membolehkan bahan racun ramuan santau memasuki saluran darah, dengan itu meracun mangsa.
Santau angin lebih mistik iaitu dengan bacaan jampi tertentu dan dihembuskan ke arah musuh.
Menurut kepercayaan juga, pengamal ilmu santau sukar atau tidak dapat zuriat disebabkan bisa santau yang diamalkan oleh mereka mampu membunuh zuriat yang dikandung oleh isteri mereka.
saja je aku nak share benda ni kat blog..moga benda ni semua dijauhkan dari kita semua..

Antara cara untuk mengatasi dari disantau dengan membaca2 ayat2 dan doa2 seperti dibawah insyaallah dengan Izin Allah S.W.T ianya akan melindungi kita..selain tu sentiasa dekatkan diri dengan ALLAH S.W.T..
gambar kat atas ni credit kepada Blog http://noorikmal.blogspot.com
Ada sesiapa pernah mengalaminya atau ada keluarga,kwn2 terdekat yg alaminya?

10 ulasan:

  1. alhamdulillah setakat ni xd mis banu...

    memg takutla benda2 macmni kan...

    BalasPadam
  2. SubhanaALLAH...mmg xdinafikan, zaman semakin moden ni mmg ada lagi yg guna menda ni tau..

    moga kita semua sentiasa dalam lindungan ALLAH ye miss banu.. Amin..!

    BalasPadam
  3. Ada gak sedara yang kena.. Memang teruk la keadaannya.. Ada gak yang meninggal..

    BalasPadam
  4. Nauzubillah. mmg takut kalau kena santau. kena lebih berhati2.

    BalasPadam
  5. nauzubilahiminzalik..

    semoga kita dalam perlindungan ALLAH selalu amin..

    BalasPadam
  6. pernah juga mengalaminya tapi bkn sweety la..ahli keluarga terdekat..sukar dijangka santau2 ne..sebab iya melibatkan kepercayaan..moga kita terhindar dgn benda2 khurafat ne..

    BalasPadam
  7. mintak dijauhkan lah sume ni. bismillah penyelamat kita. ;)

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017