-->

8 Dis 2015

Sinopsis Drama Tersuka Tanpa Sengaja (Astro)

Assalammualaikum
Drama Tersuka Tanpa Sengaja adalah drama terbaru di Astro Ria yang disiarkan mulai 7 Disember ini untuk menggantikan drama Tuan Anas Mikael yang telah tamat episodnya. Drama Tersuka Tanpa Sengaja ini juga merupakan adaptasi daripada Novel karya novelis Pena Kayu dan dilakonkan oleh Amar Baharin, Emma Maembong, Amyra Rosli, Hafreez Adam serta ramai lagi. Diarahkan oleh Keoi Haji Khalid dan merupakan terbitan Suhan Movies & Trading Sdn Bhd. Drama Tersuka Tanpa Sengaja ini mempunyai 16 episod dan merupakan kali kedua Emma Maembong dan Amyra Rosli bergandingan, kali pertama diorang berlakon sekali adalah dalam drama Astana Cinta Aleesa. Lagu Tema cite ni dinyanyikan sendiri oleh Amyra Rosli dan Amar Baharin. Apapun jom layan sinopsis cite ni kat bawah k..
                                       
Sinopsis Drama Tersuka Tanpa Sengaja

Kerana perselisihan pendapat dan merasakan dirinya disisihkan si ayah, Farhah meninggalkan rumah dan kekayaan untuk berdikari atas kaki sendiri. Ayahnya hanya mementingkan adik tirinya, Katrina tetapi si ibu tiri sentiasa mengambil tahu akan dirinya. Lebih menyakitkan hati apabila si ayah ingin menjodohkan dirinya dengan doktor yang menjaga ibu tirinya yang sedang sakit. Penolakan Farhah membuatkan si ayah mengatur rancangan untuk menjodohkan doktor tersebut dengan Katrina tetapi dipandang sepi Katrina.

Pertemuan pertama dengan Syed Arif bukanlah sebaik mana kerana mereka berselisih pendapat mengenai orang kaya dan orang biasa. Perbezaan pendapat antara mereka menarik perhatian Arif, Arif meminta Farhah untuk berlakon menjadi kekasihnya dan akhirnya Arif melamar Farhah atas permintaan si ibu. Asalnya Farhah menolak kerana mereka berdua tidak mencintai sesama sendiri tetapi akhirnya menerima kerana tidak mahu berkahwin dengan sepupunya yang mencintainya dalam diam, Hakim. Kerana marah, ayahnya menolak menjadi walinya dan Farhah berkahwin dengan Arif tidak berwalikan ayahnya. Kedua mereka memberi peluang untuk belajar mencintai diri sendiri dan perasaan cinta perlahan-lahan hadir dalam diri masing-masing. Dugaan melanda, Arif calon menantu pilihan ayah Farhah memperkenalkan Katrina kepada Arif. Namun hati Arif telah mati untuk Katrina kerana sebelum ini cintanya dipandang sepi oleh Katrina. Arif memberitahu Datuk Ahmad Alias bahawa dia telah berkahwin dan Katrina tidak dapat menerima. 

Setelah mengetahui bahawa kakak tirinya merupakan isteri Arif, Katrina cuba untuk memecah belahkan rumah tangga mereka. Rancangannya hampir berjaya tetapi Arif menerangkan segala sejarah dirinya dengan Katrina dan betapa sekarang cintanya hanya untuk Farhah. Kebahagiaan mereka terganggu seketika setelah Arif mendapat tahu siapa diri Farhah yang sebenar. Setelah mendapat penjelasan Farhah, Arif merasakan dia bertanggungjawab untuk menyatukan kedua anak dan ayah. Setelah mempertemukan mereka, Datuk Ahmad Alias gembira kerana perancangan untuk menjadikan Doktor Syed Arif menantunya tercapai tetapi dia terkilan kerana tidak mewalikan pernikahan anaknya. Katrina cuba untuk membunuh diri tetapi Armand (kawan Ariff) menegur kesalahannya. Akhirnya Katrina memahami dan terjalinlah kisah antara dia dan Armand. Akhirnya mereka semua hidup berbahagia.

Lagu Tema / OST Tersuka Tanpa Sengaja
-> Cerita Kita nyanyian Amar Baharin dan Amyra Rosli
-> Senyum Lagi nyanyian Mark Adam dan Qierra

3 ulasan:

  1. tak tgk lagi tapi mcm best lps Tuan anas Mikail

    BalasPadam
  2. best ke? huhu...

    susah nak layan drama sebab kena ngadap je..drama korea ok lagi lah..hehe

    BalasPadam
  3. saya tag:

    http://thesecretsofleonerz.blogspot.my/2015/12/buku-fixi-giveaway-by-yaya.html

    hehe

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017