-->

18 Nov 2016

Review Running Man Episod 325 - Good Bye Gary


Assalammualaikum..
Bagi semua peminat Running Man pasti dah tahu yang Kang Gary sudah keluar dari Running Man, episod 324 adalah episod terakhir Gary shooting Running Man. Namun tanpa disangka, di episod 325 Gary masih terlibat dengan Running Man, dalam erti kata lain Gary jadi guest dalam Running Man tanpa die sedar sebab die tak sangka yang Member RM yang lain akan melawat sambil menjalankan mission mereka di Studio Gary. So memandangkan ni episod last yang ada Gary, so aku pn buat laa review khas gitu. Paling tak leh blah bila member RM bukan datang sekali jer kat studio Gary tu tapi berkali - kali diorang datang hahaha, sampai member RM pun rasa malu sebab ada yang menangis bagai nak rak masa episod akhir Gary tu tapi lepas seminggu diorang kena jumpa die lagi pastu kena datang berkali - kali plak jumpa die hehe. Rasanya Gary pun tak boleh nak buat kerja die masa tu hahaha, tapi stil rindu laa pasni kat Gary bila die dah takde dlm RM, dah xde lagi org yang paling innocent dalam RM tu. Episod 325 dimulakan dengan 6 member Running Man diberikan misi untuk bercuti dan berjalan - jalan dengan bajet yang terhad, kereta yang hampir kehabisan minyak dan telefon yang mempunyai bateri hanya 7 peratus saja. Ini bermakna 6 member RM terpaksa berjimat cermat dan terpaksa buat apa saja asalkan diorang dapat duit tambahan ataupun harga dikurangkan.
Untuk menjimatkan perbelanjaan mereka, mahu atau tidak mereka kena libatkan Gary dalam setiap mission mereka. Nampak yang diorang semua tak nak kacau Gary siap cakap kt PD lagi "Just Let Him Go" hehe. Namun diorang kena tebalkan muka jumpa Gary lagi hehe maybe diorang akan rasa sedih setiap kali jumpa Gary, yela 7 tahun bersama, tiap-tiap minggu jumpa, ni bila salah sorang takde memang rasa lain sangat kan. Kita yang sebagai penonton pun rasa sedih ni pula diorang yang rapat dengan Gary kan. Mission awal diorang kena gi makan, pastu gi makan dessert semua n dalam masa yang sama diorang kena telefon Gary dan main game secara pantas dengan Gary di telefon tu. Tak leh blah sekali bila diorang berenam sibuk berebut makanan sebab makanan sikit dan duit pulak tak banyak untuk pesan makanan banyak2 sampai diorang terlupa yang Gary xde dengan diorang masa tu dan hanya diorang berenam jer haha. Kemudian diorang gi karaoke ramai2 dan setiap dari diorang kena gilir2 gi studio Gary dan buat mission dengan Gary kat sana iaitu nyanyi dan sambung lirik lagu. Suk Jin yang first sekali gi jumpa Gary tu, nampak Gary macam terkejut dan tak sangka yang member RM akan datang jumpa die lagi tapi pastu die happy dan bagi kerjasama yang baik gitu.
Nampak perjalanan dari tempat karaoke ke studio Gary agak jauh juga laa sebab diorang just jalan kaki+berlari untuk ke studio Gary tu, member RM mengejar masa dan nampak agak kepenatan bila dah sampai kat studio Gary tu hehehe. Kelihatan Suk Jin dan Ji Hyo nak Gary ikut diorang gi shooting RM sebab hari tu hari isnin hehehe, nampak semua member RM rindu kat Gary dan dalam episod tu jugak ada reveal yang Ji Hyo dan Kwang Soo banyak menangis masa episod 324 lepas shooting RM tu. Paling sweet mestila masa Song Ji Hyo datang ke studio Kang Gary tu, datang2 je terus die berlari peluk Gary hehehe, pastu diorang ada sembang2 sikit sambil Ji Hyo mintak duit sikit daripada Gary hehe, tak leh blah bila Gary bergurau yang die kalau boleh nak bagi semua duit dalam dompet die tu kat Ji Hyo siap bergurau ajak Ji Hyo kahwen lagi hehehe, pastu Gary tanya lagi sama ada Ji Hyo nak Monday Couple semula hehehe pastu Ji Hyo cakap tak nak hihi. Apapun lepas tu kalau aku tak silap diorang berenam datang semula ke studio Gary untuk melawat semua n then cakap good bye semua. Selepas itu diorang pun menjalankan mission yang seterusnya iaitu kena bergambar ramai2. Setelah selesai bergambar, diorang kena pergi jumpa Gary sekali lagi dan melekatkan gambar diorang berenam yang diambil sebentar tadi di barang2 peribadi Gary macam dompet, laptop dan lain2.
Masa diorang berenam dapat tahu yang kena pergi jumpa Gary semula, semua rasa macam malu nak pergi lagi sekali hahaha. Namun diorang tebalkan muka dan pergi jumpa Gary lagi. Kali ni diorang berpecah, Ji Hyo, Haha pergi menjalankan mission manakala yang lain pergi bersembang dengan Gary, masa ni ada anjing cute yang keluar yang buat Kim Jong Kook fokus kat anjing tu jer, sampai laa Yoo Jae Suk dan Kwang Soo datang dan ketika ni banyak benda lawak yang terjadi. Di mission yang seterusnya diorang kena berbasikal dan juga curi basikal Gary. So diorang berpecah kepada 2 team, yang mana Kwang Soo, Suk Jin dan Ji Hyo akan ke studio Gary sekali lagi dan curi basikal Gary manakala yang lain akan berbasikal mencari bendera. Part Ji Hyo, Kwang Soo, Suk Jin curi basikal Gary tu pun memang lawak habis, Gary punyalah tak sedar yang basikal die dah hilang tu memang lawak habis walaupun Gary tahu ada benda tak kena bila tengok perangai pelik Ji Hyo tapi die stil x sedar sampai sudah yang basikal die dah hilang sampai la diorang hantar balik basikal tu buatkan Gary terkejut habis hahaha. Part ni memang lawak habis laa, lepas tu duit bajet yang tinggal tu diorang kena belikan hadiah (couple set) untuk Gary. 
Diorang berenam belikan pen untuk Gary sebab duit tak banyak yang tinggal so diorang kena beli benda2 simple jer. Lepas tu semua pergi ke studio Gary semula dan berkumpul kat sana untuk penutup RM. Jadi bermula episod 326 memang takde Gary langsung, di episod 325 ni pun dah takde gambar Gary di bahagian opening RM tu. Apapun semua akan merindui Gary di RM tu, moga Gary sukses dalam bidang muzik. 

2 ulasan:

  1. gila la da episode 325 last Unni tgk episode 126 time pratikal dulu..hahahahah.. gavy xda da so cxda a couple Monday!!

    BalasPadam
  2. alahhh..kan best kalau Gary tarik balik penarikkan diri tu

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017