28 Okt 2014

Sinopsis Drama Suamiku Encik Sotong Astro Ria

Assalammualaikum..
Bermula 27 Oktober ini, setiap isnin drama Suamiku Encik Sotong akan bersiaran di Astro Ria dan di Astro Maya HD. Drama ini akan menggantikan drama Misiku Kuza 2 yang telah habis pada minggu lalu. Drama Suamiku Sotong ini dibintangi oleh Sharnaaz Ahmad, Amyra Rosli, Amar Baharin dan ramai lagi. Drama ini diadaptasi daripada Novel yang tajuknya juga sama yang merupakan karya Shikin Zainal. Tak sabar nak tengok Sharnaaz jadi lelaki lembut ni hehehe, rasanya semua pun tahu Sharnaaz selalu pegang watak2 yg agak kasar gitu, brutal, ganas. So ini adalah satu percubaan darinya untuk mempelbagaikan watak dan membuat satu kelainan untuk penonton. Apapun jom layan sinopsis drama ini dibawah yer..
Sinopsis Drama Suamiku Encik Sotong

Suamiku Encik Sotong mengisahkan pasangan suami isteri yang berlainan sikap dan gaya. Suami lebih kepada jiwa kelembutan manakala si isteri agak rock sedikit jiwanya. Erica Soffea melonjak kegembiraan. Mana tidaknya, dialah bakal peneraju Khaleeda Holding.

Walaupun hubungannya dengan arwah nenda bukanlah baik sangat pun. Terasa macam hendak buat aksi akrobatik ketika namanya diumumkan. Naik senak kepala Erica bila dia terpaksa dijodohkan dengan sotong peliharaan nendanya, Farish. Dah lah tak macho, pakai baju warna pink. Kalau bercakap tangan bukan main lentik lagi macam orang nak main mak yong.

Farish terpaksa menerima Erica kerana dua sebab. Pertama, sebab wasiat arwah Tengku Khaleeda. Kedua, kerana tidak tahan dengan perangai berlagak Erica. Lagipun bukan lama sangat dia perlu bergelar suami pada diva berlagak itu, tiga tahun sahaja.
Dalam tempoh perkahwinan mereka jatuh cinta. Tapi cinta itu bukan milik mereka berdua. Milik siapa ya? Peninglah, kalau dah dapat suami sotong. Bukan hanya lembut fizikal tapi lembut juga hatinya. Erica pula terpaksa terus bersama dengan Encik Sotongnya kerana cinta. Encik sotong bukan lelaki biasa, tetapi lelaki yang sanggup berkorban segala-galanya demi tidak mahu melihat Erica merana. Walaupun jiwa lelakinya menderita, tapi sampai bila?

“Amboi sedap aje mulut kau mengata kat aku. Aku pun tak ingin nak ambil perempuan macam kau ni jadi isteri aku tau. Mulut macam puaka.” - Farish

“Bukanlah Kak Ain, bukan Rica nak sembunyikan suami Rica. Tapi dia sibuk maklumlah nak jahit baju pertunangan Izhan dengan Qarina. Faham-faham ajelah golongan tengku-tengku ni bertunang pun kena buat yang grand. Baju tu kalau boleh bukan setakat labuci, lampu lip-lap tu pun kalau boleh suruh dipasang kat baju. Itu yang suami saya sakit kepala. Nak fikir macam mana nak letak lampu lip-lap kat pergelangan tangan.” - Erica


♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

2 ulasan:

MG schmidt berkata...

hehe
mcm bes je cte ni :)

nini berkata...

aisey..mcm best je citer ni.....

Related Posts with Thumbnails