-->

6 Nov 2016

Sinopsis Drama Amsyar TV9

Sinopsis Drama Amsyar Slot Azalea TV9 & TV3

Assalammualaikum..
Drama Amsyar adalah drama terbaru di Slot Azalea TV9 dan TV3 dan sudah pun disiarkan bermula 28 Oktober yang lalu, menggantikan Drama Samudera Rindu yang telah tamat episodnyer. Drama ini dilakonkan oleh Ben Laden, Redza Rosli, Elly Mazlein, Hairi Safwan, Nafiz Muaz, Sabhi Saddi, Faralyna Idris, Wina Azlan, Nada Syuhada, Juedian Omar dan ramai lagi. Drama 20 episod ini diarahkan oleh Murali Abdullah dan diterbitkan oleh Zeel Production Sdn Bhd. Dah lama tak nampak Elly Mazlein berlakon kan, kiranya selain GV3 drama terbaru lakonan Elly adalah drama Amsyar ni lah kan. Apapun jom layann sinopsis cite ni kat bawah k..

Sinopsis Drama Amsyar

Mengisahkan Amsyar (Ben Ladin) yang merupakan anak tunggal kepada Farid (Kairul Nizam) dan Arfah (Faralyna Idris). Selepas pemergian ibu bapanya, tiada siapa yang hendak menjaganya. Apatah lagi Amsyar masih muda dan masih bersekolah. Apabila hendak menumpang duduk di rumah bapa saudaranya, ada sahaja yang tidak menyukainya. Adik beradik kepada arwah ayahnya cukup benci akan Amsyar. Mereka bukan sahaja sering memarahinya, malah menderanya dan memukulnya sesuka hati. Tiada sesiapa yang ingin menjaganya kecuali Shahrul (Redza Rosli), Pak Ngahnya. Isteri Shahrul, Lia (Juedian Omar) langsung tidak menyukainya dan mengangap dia adalah satu bebanan.


Shahrul tidak sampai hati untuk menghantar anak saudaranya itu ke rumah anak-anak yatim. Tidak ingin menyusahkan bapa saudaranya, Amsyar lebih rela menetap di sebuah rumah yang menempatkan anak-anak yang kurang bernasib baik sepertinya. Malangnya, Teratak Kasih itu tidak dapat menerima penghuni baharu pada ketika itu. Jadi terpaksalah dia berpindah-randah ke rumah ahli keluarga yang membencinya itu dan terus terseksa. Kehidupan Amsyar amat derita dan dia diperlakukan seperti bola.

Amsyar pernah jatih sakit dan pengsan akibat tidak tahan dengan penderaan yang diharunginya. Siapakah Amysar ini? Adakah penderitaannya akan berakhir? Apa yang bakal berlaku seterusnya?.



Lagu Tema / OST Amsyar
--> Percuma Nyanyian Sabhi Saddi
--> Sabarlah Hati Nyanyian Elly Mazlein

2 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017