-->

4 Mac 2013

A Werewolf Boy-Korean Movie Review

Assalammualaikum..
Sape peminat Song Joong Ki kat sini??hehe sape yg tgk Running Man dan drama The Innocent Man pastinya kenal dgn Song Joong Ki ni..kali ni aku nak cite pasal filem A Werewolf Boy lakonan Song Joong Ki ni..mmg best filem ni..dan filem ini sememangnya Box Office di Korea tu..so memang rugi kalau x tgk cite ni..sweet,best dan menyayat hati gitu..cite mmg touching sikit..sedih gitu..Lakonan Song Jong Ki dalam filem ni mmg superb, ekpresi muka die mmg terbaik..watak die dalam filem ini 96% tanpa dialog, watak die lebih banyak bermain dengan ekspresi muka dan penghayatan lakonannya..sebab dlm filem ini die jadi mcm Serigala Jadian gitu..so x byk ckp sgt..
Cerita bermula apabila Kim Su Ni bersama ibunya dan adik perempuannya berpindah ke desa atas sebab kesihatannya..Disitu dia tiada kawan hanya seorang diri sehinggalah pada suatu hari dia dan ibunya terjumpa dgn sorang budak laki yg menyorok ditepi rumahnya..Ibunya yg baik hati membawa budak tu ke dalam rumah dan akhirnya membenarkan budak laki yg dinamakannya sbg Chul Soo tinggal dirumahnya kerana berasa kasihan padanya..Chul Soo awalnya agak liar dan pelik hingga menyebabkan Su Ni merasa benci padanya..Lama kelamaan Su Ni merasa Chul So ni baik cuma perlu dilatih..akhirnya dengan membaca dan menggunakan buku panduan cara2 melatih haiwan peliharaan, Su Ni mula melatih Chul Soo untuk menjadi manusia yang lebih baik dan sempurna. Su Ni mula mengubah imej Chul Soo selain mengajarnya membaca dan bercakap selain mengajarnya cara makan dgn betul dan sebagainya..Akhirnya Su Ni menjadi sangat rapat dgn Chul Soo dan Chul Soo..
Konflik mula bermula apabila anak kepada tuan rumah mereka iaitu Ji Tae ada hati dgn Su Ni dan tidak suka melihat Su Ni rapat dgn Chul Soo..jadi Ji Tae mula mencetuskan kekecohan untuk memisahkan Su Ni dan Chul Soo..Ji Tae melakukan pelbagai perkara termasuk cuba mencederakan Su Ni sebelum Chul Soo yang berasa sangat marah mula bertukar rupa menjadi serigala jadian dan menakutkan semua penduduk kampung.
apa yang akan terjadi?dapatkah Chul Soo dan Su Ni bersatu?atau memang cinta mereka tidak mungkin bersatu?adakah Chul Soo akan ditembak mati?kenalah tengok filem ini..serius mmg best filem ni..ending die mmg meruntun kalbu gitu sedih2..especially part Chul Soo mula boleh bercakap..
Su Ni mula mengubah imej Chul Soo dgn memotong rambut Chul Soo supaya menjadi lebih comel n ensem gitu hehehe
Korang konform akan suka dgn watak Chul Soo tu bila die dh start jadi baik n ikut je arahan Su Ni..hehe adik perempuan Su Ni juga suka dgn Chul Soo ni..die rasa Chul Soo ni dh jadi abang die dah..dengar cerita sebelum berlakon dalam filem ini Song Joong Ki terpaksa bekerja keras membuat homework untuk watak sbg serigala jadian ni sbb watak die mmg byk bergantung pada pergerakan badan dan ekspresi wajah bukan pada dialog..ternyata berbaloi usaha die sbb lakonan die mmg berkesan dan meyakinkan.
Comel jer dedua ni..
Chul Soo suka mendengar Su Ni menyanyi sambil bermain gitar..
Lokasi dalam filem ini juga cantik2 dan indah..mmg nampak laa kedesaan tu..suasana kampung..ada padang yang luas dan mcm2 lgi, n jiran2 dlm cite tu juga peramah giler..aku bagi 4.5 bintang dri 5 bintang untuk filem ini.. =) selamat menonton..boleh search kt tenet untuk tengok cite ni..

15 ulasan:

  1. Song Joong Ki ?? err.. deqla jgn kata minat.. kenal pun idak.. hahahaha

    BalasPadam
  2. lakonan pelakon KOrea ini memang mantap dan background pun cantik...

    BalasPadam
  3. pernah tgk dalam running man je. :)

    BalasPadam
  4. 4.5 tuewwww....best ehhh. CiM dh beberap purnama tak melayan drama korea. slalu tengok kat opis ngan mnber yg addict korean. skang sdg tengok family outing

    BalasPadam
  5. kitew minat Jang Guen Suk jeww.. :)
    heeeee... :D

    BalasPadam
  6. wah...mesti best cite ni.......hoho

    BalasPadam
  7. movie baru ke ni miss banu. pelakonnya mmg comel terutama hero nya.hehe :)

    BalasPadam
  8. amboii nur tu..gmbo wassap pun JGS tauu.. haha

    BalasPadam
  9. wahhh..song joong ki tu~ baru start tgk runing man, jadi kenallah gak dengan joong ki tu..hehe~

    BalasPadam
  10. comel je dua2 hero n heroin tu..sesuaii

    BalasPadam
  11. tengs akak review...citer ni mmg superb r...sedih gla...huhu
    park boyoung n song joongki daebak

    BalasPadam
  12. mane nak caricite ni? kat youtube tak jumpe un ...

    BalasPadam
  13. dah tgk cita nie jugak..memang best!! suka sangat ngan hero nie..and lakonan dia..memang mantap..sama ngan dlm innocent man tu..

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017