14 Okt 2015

10 Barang-Barang Yang Rakyat Malaysia Suka Guna Walaupun Dah Expired

Assalammualaikum..
Kadang-kadang kita tak sedar barang-barang yang kita guna atau simpan sebenarnya sudah lama tamat tempoh / expired. Setiap barang-barang ada tarikh luputnya tak kiralah makanan ker kasut ker, alat elektronik ker dan sebagainya. Kadangkala kita releks jer guna barang2 yang dah expired ni sebab kita tak perasan dan ada gak situasi yang kita terus guna barang-barang tersebut walaupun kita sedar barang2 tersebut dah tamat tempoh, sebabnya kita sayang nak buang barang tersebut dan merasakan barang tersebut masih digunakan. Tak kurang juga yang terus menggunakan atau menyimpan barang2 yang dah expired ni di rumah korang sebab tak nak membazir, nak beli lain sesetengah barang agak mahal jugak kan.

Jadi mesti korang nak tahu apakah barang2 tersebutkan, antaranya adalah Telur. Ada sesetenggah orang yang simpan telur berbulan-bulan lamanya sedangkan patutnya korang tak boleh simpan telur lama-lama dalam peti ais tu. Seterusnya adalah Berus Gigi, Kasut Sukan dan sebagainya. Barang2 macam ni ada tempoh expirednyer masing2. Kalau korang nak tengok lebih lanjut mengenai Barang2 yang lain, korang bolehlaa klik link kat bawah ni k..sebab kat situ infonyer lebih lengkap.

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails