7 Mei 2013

Keputusan PRU 13 Pulau Pinang Kekal Di Tangan Pembangkang


Assalammualaikum..
Secara keseluruhannya Pulau Pinang kekal berada di bawah pemerintahan pembangkang (DAP)..DAP menang besar di Pulau Pinang..dan dikatakan BN kalah teruk n memaksa pengerusi BN di Pulau Pinang nak letak jawatan dalam masa seminggu..tapi tak tahulaa betul ke tidak sbb semua ni aku tengok update kat FB jer..semalam tggu kat tv lambat bangat..haha..so apa2 korang tengok jela kat Surat Khabar dan berita di tv hehe apa yang konform kat kawasan tempat aku memang DAP yg menang..BN gagal menawan hati orang Cina kat sini..biasalah Penang ramai Cina..nak harap orang Melayu jer mmg x cukup laa untuk menang..tambah2 ada yang menyokong parti2 lain kan..tapi kalau tengok secara keseluruhan dalam negara BN tetap menang dan akan akan jadi parti pemerintah..

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

7 ulasan:

Mek Onie berkata...

penang ,rindu penang aih

Che Rosliza Che Mat berkata...

pinang ramai cina...

Si Matatajam berkata...

Harap2 DAP dpt memerintah dengan baik la kan.

Capo Grande berkata...

hi tuan rumah,

salah info tu...di Penang DAP adalah kerajaan yang memerintah...manakala Barisan Nasional ialah pembangkang...

Sepatutnya tajuk Pulau Pinang kekal di tangan kerajaan :-)...peace!!!

Hamir Rahman berkata...

Hurm. Anyway thaniah lah kepada yang menang :D

blogwalking disini.
jemput join segment ringkas amer ni
warming up dulu sebelum buat next GA and segment.

http://www.amercorner.com/2013/05/segmen-pencarian-bloglist-mei-amercorner.html?m=1

kayyana berkata...

ssh btul nak up entry politik.. pasti ade yg tak puas at.. tp apepun tahniah pada DAP.. DAP mmg kalau da pegang takkan lepas punye... hihihi.. semoga BN dpt memerintah negara Malaysia dengan baik.. takmo kroni takmo rasuah takmo smua tu.. rosmah sila jgn overshadow.. hehehe

Azraf berkata...

Dalam bab politik ni banyak perkara kena kaji dan belajar sebelum kita tulis. Contohnya isu kerajaan negeri dan pembangkang negeri. Calon BN di Pulau Pinang pun ramai cina sebab BN tidak semestinya melayu. Cuma Gerakan tak dapat taut hati pengundi.

Selamat berblogger.

Related Posts with Thumbnails