-->

14 Mac 2016

Clever Girl Malaysia TV3 - Tiada Penyingkiran Di Minggu Pertama


Assalammualaikum..
Clever Girl Malaysia adalah program realiti yang berbentuk gameshow yang menghimpunkan 14 gadis pintar yang mewakili negeri masing2. Awalnya aku konfius gak camnela format atau konsep program Clever Girl tu. Rupanya diorang ni akan menjawab soalan2 kuiz pada hari pertandingan, dan pertandingan tu akan terbahagi kepada 3 peringkat. Siapa yang dapat markah tertinggi akan dapat ganjaran setiap minggu seterusnya beroleh immuniti. Manakala yang mendapat markah terendah akan tersingkir. Di minggu pertama Clever Girl ni, peserta dari Johor iaitu Sofia hampir2 tersingkir namun nasiblaa tiada penyingkiran pada minggu ini. Selain pertandingan, para peserta juga dikehendaki melaksanakan aktiviti2 Khidmat Masyarakat. 

Alif Satar menjadi Hos / Pengacara untuk Clever Girl Malaysia ni. Penilaian para peserta Clever Girl Malaysia akan dibuat berdasarkan prestasi dan kebolehan mereka untuk menjawab soalan-soalan kuiz pada hari pertandingan. Tiada sistem undian dilakukan. Pada akhir musim, peserta yang berjaya mendapat markah tertinggi akan digelar Clever Girl Pertama Malaysia dan memenangi wang tunai berjumlah RM 100,000. 

Gambar Peserta Clever Girl Malaysia
Jom Baca ni jugak --> Budak Kampung VS Budak Bandar..

3 ulasan:

  1. tak tgk ni..just follow ikon siarawan

    BalasPadam
  2. lumayan nya hadiah...rm100,000....adakah bakal pemenang nya nanti betul2 seorang clever girl?

    BalasPadam
  3. its hurt me here.. seeing johor having tough time there. but it seems like they kinda want to stay away from communicate w johorean which is sofea there.. sorry, its my own feeling or wht, but no offense. i hoppe this show will tighten up our relation as malaysian and keep positive. mhm :/

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017