-->

20 Feb 2017

Review & Sinopsis La La Land (English Movie)

Filem La La Land (2017) Lakonan Ryan Gosling & Emma Stone
Sinopsis Filem La La Land Lakonan Emma Stone & Ryan Gosling

Assalammualaikum..
Baru lagi tengok Filem La La Land ini yang dilakonkan oleh Ryan Gosling, Emma Stone, John Legend dan ramai lagi. Di USA filem ini release pada bulan Disember manakala di Malaysia pula ianya release pada bulan Januari. Aku tertarik nak tengok filem La La Land ini disebabkan filem ini menang banyak anugerah serta mendapat banyak pujian dari penonton yang menontonnya.Aku juga suka dengan lakonan hero dan heroin filem ini iaitu Emma Stone dan Ryan Gosling, tak silap aku, ini merupakan filem ketiga mereka bergandingan sekali. Jalan cerita filem La La Land ini simple dan nice ini ditambah lagi dengan muzik, lagu -lagu serta babak menari yang best serta sinematografinya yang indah. Walaubagaimanapun filem bergenre sebegini mungkin bukan favorite aku, tambahan lagi latar masanya bukan pada zaman moden ini tapi mungkin tahun 70 an, 80 an, aku tak pasti pula tahun berapa tapi berjaya jugalah buat aku mengantuk sekejap hehehe. Sorry kalau aku tersalah bagi fakta tentang tahun tu, sebab kadang kala aku tak begitu fokus semasa menonton filem ini. Tapi aku suka ending filem La La Land ini sebab ianya realistik, pengajarannya bagi aku, tak semua yang kita nak akan tercapai, dalam mengejar sesuatu yang kita inginkan akan ada yang perlu dikorbankan untuk mencapai sesuatu impian itu.
Box Office Film La La Land, Ryan Gosling and Emma Stone Hero and heroin La La land
Watak Mia dan Sebastian berjaya dalam karier masing - masing namun tak dapat nak menyelamatkan cinta mereka. Memang ada banyak lagu dalam Movie La La Land ini, dan ada beberapa lagu yang aku suka, tapi aku tak ingat pula tajuk lagunya. Apapun jom lihat sinopsis filem ini di bawah ya.

Sinopsis Filem La La Land

Mengisahkan Mia yang bercita - cita ingin menjadi seorang pelakon terkenal tapi sentiasa gagal dalam uji bakat yang dihadirinya manakala Sebastian pula adalah seorang pemain piano jazz yang tidak mempunyai kerja tetap. Mereka bertemu beberapa kali, bermula di atas jalan raya, di sebuah restoran dan juga di sebuah parti. Selepas parti berkenaan Mia dan Sebastian mula rapat dan mula berkongsi cerita mengenai impian masing - masing, mereka kemudiannya bercinta. Suatu hari rakan Sebastian iaitu Keith telah mengajak Sebastian untuk menjadi pemain keyboard dalam kumpulan muzik mereka. Namun pada awalnya Sebastian kurang berminat tapi selepas mendengar perbualan Mia dan ibunya di telefon, Sebastian bersetuju untuk menyertai kumpulan tersebut dan dirinya mulai sibuk dengan rakaman album serta siri jelajah konsert, photoshoot dan sebagainya. Selepas konsert pertama kumpulan itu, Mia dan Sebastian bergaduh. Hal ini diburukkan lagi apabila Sebastian gagal menghadirkan diri untuk menyaksikan persembahan solo Mia kerana terlibat dengan sesi fotografi, Mia berasa sangat kecewa dengan sambutan penonton yang kurang menggalakkan serta komen - komen negatif yang dilemparkan padanya membuatkan Mia berputus asa dan ingin pulang ke rumah ibu bapanya.
Hero and Heroin of La La Land Movie, musical film, sweet, best ending,
Suatu hari Sebastian menerima satu panggilan telefon dari casting director yang menginginkan Mia datang untuk ujibakat Filem. Sebastian kemudiannya pergi berjumpa Mia dan memujuknya untuk pergi ujibakat tersebut dan akhirnya Mia mengikut kata Sebastian dan pergi ke ujibakat berkenaan. 5 tahun kemudian, Mia berjaya menjadi pelakon terkenal dan telah berkahwin dengan lelaki lain dan mempunyai seorang anak perempuan, Mia hidup bahagia. Suatu hari Mia dan suaminya telah pergi ke Bar Jazz, walaubagaimanapun Mia tidak tahu yang Bar tersebut dimiliki oleh Sebastian. Mia akhirnya menyedari yang Sebastian juga telah mencapai impiannya. Sebastian kemudiannya menyedari kehadiran Mia dan nampak sedikit terganggu, akhirnya Sebastian memainkan lagu tema cinta mereka menerusi pianonya dan kedua - dua mereka mula berangan, tentang apa yang akan terjadi jika kisah cinta mereka berdua berjaya. Filem ini berakhir dengan Mia dan suaminya memutuskan untuk pulang dan ketika berjalan keluar Mia sempat menoleh untuk melihat Sebastian buat kali terakhir, Mia dan Sebastian kemudiannya saling berbalas senyuman.

2 ulasan:

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017