31 Ogo 2012

SaLaM KeMerDekaaN Buat SeMua..

 
 
Assalammualaikum..
tanggal 31 Ogos sememangnya tarikh keramat buat rakyat Malaysia..hari ni genaplah sudah 55 tahun, Malaysia Merdeka..memang bertuah dan berbangga menjadi rakyat Malaysia ni..so aku kat sini nak ucapkan Selamat menyambut Hari Kebangsaan/Merdeka kepada semua pembaca/followers blog ini yer..moga kita dapat menghayati erti kemerdekaan yg dikecapi sekarang..hari ni di blog2 memang meriah bila ramai blogger membuat entry yg berunsurkan patriotik..ada yang memasukkan fakta2 sejarah serta mengimbas kembali bagaimana Malaysia mendapatkan kemerdekaan dan sebagainya..jadi sebagai salah seorang penggemar sejarah..aku memang suka dengan keadaan ini..yela kalau tengok hari2 biasa mana la ada blogger yg nak buat entry yg berunsurkan patriotik atau yg bercerita pasal kisah2 Sejarah kan..kalau ada pun berapa kerat jer..so hari ni mmg meriahlaa hahaha...jadi hari ni kat tv mesti la banyak filem/drama/dokumentari yg berunsurkan patriotik kan..
 
Filem yg bertemakan patriotik yg aku suke tengok adalah Filem Hati Malaya 1957..mmg touching giler tgk filem tuh..semangat terus bila tgk filem tuh..selain itu aku juga suka tengok drama bersiri Warkah Terakhir-Rosli Dhoby yg ni pun mmg serius sedih gler woo...korang lak cmne?apa pun Salam Kemerdekaan untuk korang semua yer...

♥Like , tweet and g+ peliss ! ♥

12 ulasan:

Solehah Shamsuddin berkata...

selamat menyambut hari kemerdekaan, miss banu :)

Cinta Misteri berkata...

CiM pown tengok Hati Malaya kat Citra tadi...dari Hati Malaya 1957 juga CiM tahu yg Pak Lah & bapanya Ahmad Bdawi juga bersama-sama berperanan sewaktu menuntut kemerdekaan dulu...

Salam Kemerdekaan...jangan biarkan diri kita di jajah lagi

Isabel Diaz berkata...

selamat hari kemerdekaan :)

Si Matatajam berkata...

Selamat Hari Merdeka yg 55....M pun memang minat Cerita Hati Malaya tu..

Cik Nur berkata...

hati malaya best..!
dan nur paling tak boleh lupa bukit kepong tu..sedih gilerrr..huhuhu.. itu citer klasik yg cik nur xsanggup nak tengok ulang2..huhuhu

salam kemerdekaan miss banu.. :)

Hanif Idrus berkata...

Selamat Merdeka untuk Anda juga

dyabunga berkata...

dya pun suka tgk warkah terakhir..sedih

9n0L4 berkata...

salam merdekaaaa. batter late than never kan. hee.

Tanpa Nama berkata...

Quality articles is the secrеt to invіte the users to visit thе ωebsite, that's what this site is providing.

Feel free to visit my blog :: how to stop snoring

Tanpa Nama berkata...

Hі there ѵery cool site!! Man .. Beаutiful .
. Wonderful .. I will boοkmark уour site and take
the feеds also? I'm happy to seek out so many useful information here within the publish, we'd liκе work out eхtrа teсhnіques
іn thіѕ regaгԁ, thanκs
fοг ѕhаrіng. .
. . . .

Аlso visit my pagе :: instant payday loans

Tanpa Nama berkata...

Simplу want to say уour artіcle is as astounԁіng.
Τhe clearness in your рost is simply cool anԁ i could
assume you're an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please carry on the enjoyable work.

my webpage ... short term loans

Tanpa Nama berkata...

Μy brother suggеsteԁ I would ρossibly likе this web ѕitе.
He usеd to be entirely right. This submit aсtuаlly
madе my ԁay. You cаn not imagine јuѕt how much timе І haԁ spent for thiѕ infoгmation!
Thank you!

mу webρage - payday loans

Related Posts with Thumbnails