-->

16 Sep 2012

TaZKiRaH JuMaat

Assalammualaikum...
Sempena hari Jumaat ni jom kita tukar mood sikit..
aku nak share kata2 kat bawah ni moga ianya sedikit sebanyak memberi pengajaran pada kita semua..


JoM Bersedekah ^_^ sila klik kt bawah ni yer

15 ulasan:

  1. the moral is.. jgn cpt menghukum org, jgn mudah berprasangka buruk, dan sentiasa la berfikiran positif dan bersangka yg baik2 je..segala apa yg berlaku hanya Allah maha mengetahui, jgn la memandai2 nk buat andaian sendri pulak..huhuhu..org baik boleh berubah jadi tak baik dan x mustahil org yg tak baik tu boleh berubah jadi baik..renung2kan dan selamat beramal...hihi

    BalasPadam
  2. sebelum melihat kepada keburukan org lain, kan lebih baik kita lihat diri kita sendiri. tak ada manusia yang terlahir sempurna.
    setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya.
    Nice sharing :)

    BalasPadam
  3. Ye betul jgn cpt menghukum...mana tau apa hikmah Allah utk org yg kita pandg rendah :)

    BalasPadam
  4. err.. betul tu. manusia ni cepat sgt berburuk sangka. sama2 kita memperbaiki diri.

    BalasPadam
  5. terima kaseh sudi berkogsi miss banu.. :)

    kadang kita tak boleh kata seseorg melalu pandagan mata kasar kitakan..

    dan setuju dengan komen deqla,.. :)

    selesai cubit2 miss banu.. :)

    BalasPadam
  6. hebat...perkongsian yang terbaeek untuk saya pegang samapai mati

    BalasPadam
  7. Setuju...Kadang2 kita terus menunding jari pada kesalahan mahupun kekurangan seseorang itu tanpa mengetahui apa sebenarnya yang telah berlaku...Nice post Sis :-)

    BalasPadam
  8. hai...

    jemput ke my giveaway
    http://oneniezuka.blogspot.com/2012/09/giveaway-saya-mau-novel-dari-onenie.html

    BalasPadam
  9. betul3... manusia ni tahu menunding jari ja padahal dia x tahu apa nasib org2 di atas ni...

    BalasPadam
  10. Jangan pandang orang dan meletakkan nilai seseorang dalam masa singkat..
    :)

    nice entri..:)

    BalasPadam
  11. hanya Allah maha mengatahui semua perkara soo kita harus sentiasa bermuhasabah diri..jgn terus menghukum org sbb kita tak berada disampingnya n tahu apa sebab musababnya..tq miss banu sbb mengingatkan..nak like 1000x..hehehe

    BalasPadam
  12. Sebab tu kita jangan cpt kutuk org... Cubit2 sini

    BalasPadam

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017