-->

5 Apr 2016

Sinopsis Sinetron Sakinah Bersamamu TV3


Assalammualaikum..
Sinetron Sakinah Bersamamu adalah sinetron / drama terbaru di Tv3 menggantikan sinetron Yasmin yang telah tamat episodnya. Sinetron Sakinah Bersamamu ini dilakonkan oleh Alyssa Soebandono sebagai Riri, Dude Harlino sebagai Zaki, Donita sebagai Dinda, Adi Nugroho sebagai Amar, Giovanni L. Tobing sbg Jamal, Raya Kohandi sebagai Ratasha, Atiq Rahman, Natasha Wilona, Ishabella dan ramai lagi. Rasanya ramai yang kenal kot pelakon Alyssa Soebandono dan Dude Harlino ni sebab banyak drama2 diorang ditayangkan di Malaysia kan, tak sangka gak yang diorang berdua ni pasangan suami isteri gitu, pastu berlakon sama2 lagi hehe. Sinetron Sakinah Bersamamu ni dah disiarkan sejak 30 Mac yang lalu di Tv3. Sinetron ini berkisarkan tentang kehidupan beberapa pasangan suami isteri, serta bagaimana kesemua pasangan ini mengatasi segalah masalah dan dugaan yang mendatang sekaligus membentuk rumahtangga yang sakinah. Apapun jom layann sinopsis cite ni kat bawah k..

Mengisahkan tentang alam berumahtangga, dimana Dinda terkejut apabila mengetahui suaminya Amar mempunyai masalah jantung yang kronik. Disebabkan penyakitnya itu, Amar merasakan dirinya tidak mampu memberikan kebahagian pada Dinda lalu memikirkan untuk menceraikan Dinda. Suatu hari Dinda bertemu semula dengan rakan karibnya yang telah lama tak jumpa iaitu Riri, Ratasha, Tia dan Natasha. Banyak perubahan yang berlaku dalam diri masing2, Dinda dan Riri tidak begitu menyukai gaya hidup Tia dan Natasha yang terlalu moden. Dimana Tia tidak mahu berkahwin kerana mahu hidup bebas dan bertukar-tukar pasangan, dan Natasya pula baru saja bercerai, manakala Ratasha pula baru saja berkahwin dengan seorang lelaki yang kaya raya bernama Jamal. Ini merupakan perkahwinan Ratasya yang kedua. Kali pertama Ratasha berkahwin dengan Sandy namun perkahwinan mereka musnah kerana Sandy curang.
Ratasha berharap perkahwinannya dengan Jamal akan kekal selamanya, namun Ratasha tidak tahu yang Jamal juga curang dibelakangnya, Jamal ada skandal dengan setiausahanya Silvy. Suatu hari Ratasha ternampak suaminya Jamal dengan perempuan lain dan akhirnya die dapat meneka yang Jamal juga curang padanya. Ratasha cuba berfikir sedalam-dalamnya sebelum bersemuka dengan Jamal, die juga ingin berjumpa dengan Dinda untuk mendengar pendapat Dinda mengenai apa yang perlu dilakukannya. Berbeza dengan Riri, kerana Riri masih pengantin baru kerana Riri dan Zaki baru saja bernikah 6 bulan yang lalu. Riri bahagia dengan suaminya Zaki, baginya Zaki merupakan seorang suami yang baik, kehidupan mereka serba sederhana namun tetap bahagia. Masalah mereka berdua cuma ayah Riri yang tidak suka dengan Zaki kerana baginya Zaki tidak layak untuk berkahwin dengan Riri malah Zaki juga tidak mempunyai pekerjaan tetap.
Keadaan diburukkan lagi apabila Riri tiba-tiba jadi cemburu apabila melihat gambar suaminya dengan perempuan lain dan merasakan Zaki curang padanya. Namun akhirnya Riri sedar die silap dan Zaki juga memaafkannya. Dinda pula mempunyai masalah baru apabila die mengetahui adiknya Selia sedang mengandung anak luar nikah. Apa yang bakal berlaku seterusnya? Bagaimanakah Riri, Dinda dan Ratasha akan mengatasi segala masalah dan dugaan yang bakal melanda rumahtangga mereka?.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih kerana sudi meninggalkan komen anda di sini. Sila komen dengan berhemah yer.

My Random Post

Design By Sis Hawa | Copyright Reserved By Miss Banu 2009-2017